מדוע צלילה טובה לבריאות שלך

מדוע צלילה טובה לבריאות

כולנו יודעים שצלילות ושנורקלינג הם תחביבים מרגיעים ומהנים מאוד, אבל האם אי פעם חשבת שצלילה טובה לבריאות שלך? בתור צוללנים, אנחנו לא שומעים על היתרונות של צלילה כמו על הסכנות שצלילה מציבה. האם צלילה אכן משפרת את הרווחה שלך?

כמובן שכן, ובמגוון דרכים. לא רק שזה טוב לגוף שלנו, זה גם בונה את הבריאות הנפשית והרגשית שלנו.

הנה חמש סיבות עיקריות מדוע צלילה חופשית (ואפילו שנורקלינג!) טובים לבריאות שלך.

כושר גופני

אחת הסיבות שצלילה טובה לבריאות שלנו כי היא יכולה לסייע לרווחתנו בדרכים רבות, אך אחד החשובים ביותר הוא שיפור הכושר הגופני שלנו. לחימה בזרמים, שחייה סביב שוניות וחזרה לסירה הם רק חלק קטן מהתרגילים שלפי מדענים משפרים את בריאות הלב וכלי הדם שלנו ומאפשרים לנו לשרוף עד 500 קלוריות לשעה בעת צלילה.

בנוסף, פעילויות הכנה לצלילה כמו הרמת מיכלים וחגורות משקולות או הליכה עם ציוד מחזקת את שרירי הגב, הרגליים והזרועות. מי שצולל בקביעות יראה את התועלת גם במסת שריר מוגברת וגם בפחות שומן בגוף.

נשימה עמוקה

נשימה מבוקרת ועמוקה היא טבעית לצוללנים כמו לדוג במים. זה משהו שכולנו מתרגלים מהיום הראשון מכיוון שהוא מגדיל את זמני הצלילה שלנו ומפחית את הסיכון לפציעה של התרחבות ריאות. ליכולת זו יש השפעות בריאותיות עצומות. ראשית, נשימה עמוקה משרה מצב נפשי רגוע בדיוק כמו במדיטציה או יוגה, מעניקה לצוללים גישה חיובית ומפחיתה מתח. מדענים אפילו מאמינים שנשימה איטית ומבוקרת יכולה למנוע דיכאון או מאניה.

בנוסף ליתרונות בריאות הנפש, נשימה עמוקה עוזרת לנו גם מבחינה פיזיולוגית. התרגיל הזה לא רק מגביר את יכולת הריאות, מחזק את מערכת הנשימה ומאזן את מערכת העצבים, הוא גם מגביר את צריכת החמצן שלנו. מדענים מאמינים כי יותר חמצן בגוף ממריץ את זרימת הדם, מעלה את רמות האנרגיה ומועיל לתפקוד האיברים העיקריים.

טיפול במים

מדענים רבים מאמינים שאין דבר מרגיע יותר מאשר שקיעה במים. למעשה, ד"ר ג'ון סי לילי, נוירו-פיזיולוגית, המציא את טיפול הציפה ב-1954. הוא הוכיח שחוסר משקל הוא דרך אחת להכניס את הגוף למצב של רגיעה מוחלטת.

ברוח דומה, צלילה דומה למדיטציה. מתחת למים, צוללנים לא יכולים שלא לנקות את דעתם ולהתמקד בקולות הנשימה שלהם. אחרי הכל, אין עוד הרבה מה להקשיב לו. שתי ההשפעות הללו מביאות להקלה על תגובת הלחץ של הגוף ולהצערת הנפש.

אפקט החיים הימיים

מקובל מאוד שלצפייה בדגים במיכל יש השפעה מרגיעה. תארו לעצמכם כמה זה חייב להיות מוגבר כשאנחנו צופים בדגים באוקיינוס ​​שלם. הופעת הקלות שבה חיים ימיים צפים בחיים לא רק מרגיעה אותנו אלא גם מאפשרת רגשות חיוביים לגבי חיינו שלנו.

יתר על כן, הצבעים שאנו פוגשים מתחת למים משפיעים גם על מצבי הרוח שלנו. לצבעים בהירים כמו אלה שנמצאים בדגים ובאלמוגים יש אפקט מרומם בעוד שלצבעים קרירים, כמו הכחול של האוקיינוס, יש השפעה מרגיעה. בסך הכל, הקליידוסקופ של הצבעים גורם לנו לצוללים אנשים מאושרים יותר.

תחושת קהילה

שום דבר לא הופך חברים לכל החיים מהר יותר מתחומי עניין משותפים וחוויות משותפות. סביר להניח שאתה עדיין יכול לשמור על קשר עם חבריך לכיתה בקורס המים הפתוחים. הסיבה לכך היא שצלילה היא תחושה מרגשת המשותפת לקהילה קרובה מאוד, אך קטנה. ככזה, אתה בטוח תכיר חברים נהדרים עם צוללנים אחרים בכל טיול ולכן תגביר את הרווחה החברתית שלך. למעשה, כמה מדענים מאמינים שאין דבר טוב יותר למניעת הפרעות בריאות נפשיות מאשר תחושה טובה של קהילה.

לסיכום

אז הנה לך. צלילה הופכת אותנו לאנשים שמחים יותר, חזקים יותר, רגועים וחברתיים יותר! אנו רוצים לחשוב שהיתרונות הללו עולים במידה ניכרת על כל הסכנה הפוטנציאלית שצלילה עשויה להוות. אז תפסו את הסנפירים, חבשו את המסכה ומצאו את גוף המים הקרוב אליכם. זה הזמן לנצל את יתרונות הצלילה האלה!

מעבר לתוכן שאהבתי